Legginsy – idealne spodnie do ćwiczeń!

Jeśli trafiłaś na ten blog, to zapewne interesujesz się trochę sportowym trybem życia, a siłownia nie jest ci obcym miejscem. Tak więc na pewno jesteś świadoma tego jak popularną częścią garderoby sportowej są kolorowe legginsy. Co więcej, może nawet sama w nich ćwiczyć. Jednak czy masz je odpowiednio dopasowane? Strój sportowy to jest dodatek, który nie powinien spędzać nam snu z oczu, jednak musi być wygodny i nie ograniczać ruchu w trakcie ćwiczeń. A przede wszystkim powinnyśmy czuć się w nim wygodnie. W tym wpisie dowiesz się jak dobrać odpowiednio legginsy do ćwiczeń na siłowni, zajęcia fitnessowe i do biegania.

Podstawowe informacje do prawidłowego doboru legginsów

Gdy wybieramy nową parę legginsów musimy pamiętać o kilku podstawowych funkcjonalnościach, które nam zapewnią. Przede wszystkim powinny być wygodne, nie zbyt opinające, lecz po prostu dobrze przylegające od kostek do pasa. Jednak nie mogą za mocno ściskać, bo będą utrudniać w przepływie krwi. Aby sprawdzić, czy leżą dobrze, zrób w nich kilka przysiadów podskoków tak aby sprawdzić, jak będą zachowywać się w akcji. Jeśli nie ograniczają ruchów i leżą tak, że nie musisz ich poprawiać, podciągać – to jest ta para.

Długość legginsów

W sklepach znajdziesz różne długości sportowych legginsów i to oczywiście od ciebie zależy jakie wybierzesz. Możesz się kierować tym, w których czujesz się pewniej siebie. Jeśli szukasz legginsów na siłownie, lepiej wybrać te dłuższe które nie krępują ruchów, ani nie będą się odznaczać. Jest też opcja 7/8 odsłaniająca kostkę, którą uwielbiam. Jestem dość niską kobietą, więc czuję, że ten typ nogawki optycznie wydłuża nogi. Do biegania wybieram za to krótkie legginsy, bo dużo się pocę w trakcie biegu i wole mieć wtedy odkryte nogi.

Materiał ma znaczenie

Jakość materiału, z którego są zrobione legginsy jest istotną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy zakupie. Sama wiesz jak twoja skóra reaguje na kontakt ze sztucznymi, plastikowymi materiałami. W trakcie ćwiczeń twoje ciało jest dużo bardziej narażone na otarcia, bo jest rozgrzane i spocone. Dlatego wybieraj materiały oddychające, które zapewniają wentylacje i odprowadzają nadmiar potu zgromadzony na skórze. Gdy masz odzież wykonaną z dobrego materiału, który nie podrażnia skóry, łatwiej i przyjemniej jest pokonywać własne słabości. Tutaj też warto pochylić się nad jakością szwów w legginsach, bo to one decydują, czy legginsy się nie rozerwą bądź postrzępią się nitki. Również źle wykonane szwy mogą mocno otrzeć skórę na nogach, szczególnie tą delikatną na wewnętrznej stronie ud.

Zostaje kwestia kolorów i wzorów do omówienia

Tutaj wkraczamy do strefy mody, która pozwala sobie na coraz więcej wprowadzając na siłownie coraz więcej kolorów i wzorów. Możesz zostać przy najbardziej stonowanych odcieniach: uniwersalnym czarnym czy szarym, do których będzie pasować każda bluzka. Jeśli chodzi o inne wersje legginsów to projektanci zdają się nie mieć końca pomysłów na szalone wzory, elementy, , motywy, trójkąty, paski, geometryczne kształty, optyczne złudzenia Aby dodać sobie pewności zdecyduj się na model wielokolorowy, którego pewnie nigdzie indziej byś nie założyła jak poza siłownią.

Śmiało wskakuj w swoje legginsy i odważnie ruszaj do boju o lepszą sylwetkę i samopoczucie!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *