Trening na trampolinach – intensywne zajęcia o zbawiennym wpływie na twoją kondycję i sylwetkę!

Ostatnimi czasy fitness na trampolinach to najpopularniejsze zajęcia w klubach sportowych i siłowniach. Sama byłam bardzo zaintrygowana tą formą zajęć, koleżanki wręcz się rozpływały nad tym, jak było super, więc w końcu się udałam na skakanie na trampolinie. I wiecie co? Było ekstra!

Skoki na trampolinie włączają do pracy wszystkie mięśnie, a ćwiczenia są bezpieczne dla osób w każdym wieku. U mnie na zajęciach były dziewczyny w wieku 15 lat i jedna pani z bardzo siwymi włosami. Razem dawałyśmy czadu, a nasza trenerka dała nam nieprawdopodobny wycisk.

Jak skakanie na trampolinie wpływa na organizm?

Powoduje przyspieszenie przepływu limfy w organizmie, dzięki czemu nasz organizm jest w stanie szybciej usunąć toksyny i martwe komórki oraz szybciej absorbować składniki odżywcze przekształcane w energię. Według wyników badań, które znalazłam w Internecie, trening na trampolinach jest o 68% bardziej skuteczne niż tradycyjny jogging, a podskakując w ciągu 45 minut można spalić do 800 kalorii. Co ważne, zdecydowanie mniej obciąża się stawy skacząc na trampolinie, niż biegając, dlatego że mamy doskonała amortyzacje przy każdym podskoku. Osoby starsze oraz po kontuzji mogą ćwiczyć w ten sposób, przypływ endorfin jest gwarantowany.

Jaką trampolinę do ćwiczeń wybrać?

Dzisiaj na rynku mamy ogromny wybór modeli trampolin, a ich cena zależna od wielkości i jakości wykonania sprzętu. Dobra trampolina powinna składać się z elastycznej batuty, która jest rozpięta na metalowych nóżkach i podparta sprężynami. Najważniejszym elementem trampoliny jest jednak rama galwanizowana, która nadaje sztywność całej konstrukcji. Najlepszym tworzywem, z którego może być wykonana, jest stal.

Co tak naprawdę wpływa na efektywność treningu na trampolinach?

Otóż, za każdym razem, gdy podskakujemy, nasze ciało na chwilkę zawisa w powietrzu, a gdy opada, podlega sile 4 razy większej niż siła grawitacji. Dlatego każda część twojego ciała, która ulega takiemu naciskowi, staje się silniejsza. Z kolei przy odbiciu nabieramy przyspieszenia, które oddziałuje na kości stymulując ich rozbudowę i regenerację. Sciąganie i rozluźnianie mięśni przy skakaniu świetnie wpływa na skórę, która szybciej się odnawia i ma mniej zmarszczek i cellulitu.

Inne efekty ćwiczenia na trampolinach

Tak jak każda inna aktywność fizyczna, skakanie na trampolinie pozytywnie wpływa na zdrowie i sylwetkę. Ponadto można stwierdzić, że ćwiczenia na trampolinach spełniają 4 podstawowe założenia efektywnych ćwiczeń – sprawiają, że ciało staje się bardziej elastyczne, dotleniają komórki, wzmacniają mięsnie i zwiększają wytrzymałość. Dodatkowo wzmacniają kondycję fizyczną i wytrzymałość, pomagają pozbyć się cellulitu i poprawić wygląd sylwetki. Fani skoków na trampolinie mówią nawet, że odbijanie się w górę to naturalny lifting dla twarzy.

Jedną z największych zalet trampolin to fakt, że ćwiczenia na nich nie obciążają stawów i kręgosłupa, więc mogą je wykonywać osoby w każdym wieku. To ważna informacja dla osób, które są otyłe i walczą z nadwagą. Ćwiczenia na trampolinie to jest świetny pomysł na początek swojej przygody z aktywnością fizyczną.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *